Zakres działania

Zgodnie z ustawą z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, a także Zarządzeniem Nr 1041 Komendanta Glównego Policji z dnia 28 września 2007 r. w sprawie szczególowych zasad organizacji i zakresu dzialania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji oraz regulaminem Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach, do zakresu działania Komendy Powiatowej Policji należy:

inspirowanie i koordynowanie programów prewencyjnych jednostek Policji, ukierunkowanych na:

  • tworzenie warunków do efektywnego działania społecznych ogniw profilaktycznych;
  • opracowywanie i wdrażanie programów profilaktycznych ze szczególnym uwzględnieniem problemów zagrożenia demoralizacją dzieci i młodzieży;
  • współpracę ze społecznością lokalną w zwalczaniu przestępczości i zjawisk patologii społecznej oraz popularyzowanie wiedzy o skutecznych metodach i środkach ich zapobiegania;
  • kreowanie w społeczności lokalnej pozytywnego obrazu Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  • prowadzenie czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych w celu sprawnego ścigania sprawców przestępstw, również w zakresie przestępczości narkotykowej oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji, a także organizowanie współpracy z osobami udzielającymi pomocy Policji;
  • prowadzenie poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacji osób i zwłok, współpraca w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
  • planowanie, organizowanie i koordynowanie zadań związanych z realizacją prowadzonych na obszarze powiatu akcji i interwencjipolicyjnych w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych imprez masowych i protestów społecznych;
  • nadzór nad ochroną bezpieczeństwa ludzi oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym również w komunikacji kolejowej oraz na obszarach wodnych;
  • koordynowanie działań z zakresu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym na terenie powiatu polkowickiego oraz współdziałanie z instytucjami właściwymi w sprawach związanych z organizacją ruchu na drogach;
  • współdziałanie w zakresie zadań realizowanych przez komórki KGP i KWP we Wrocławiu na obszarze powiatu Polkowickiego w zakresie zwalczania przestępczości zorganizowanej;
  • nadzorowanie działalności straży miejskiej i gminnej oraz przedsiębiorstw lub instytucji zajmujących się ochroną osób i mienia;
  • analizowanie zjawisk kryminogennych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które dotyczą dzieci i młodzieży oraz opracowywanie i wdrażanie programów przeciwdziałania tym zjawiskom;
  • opracowywanie, wdrażanie programów prewencyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem problemów zagrożenia demoralizacją i przestępczością nieletnich;
  • organizowanie, koordynowanie i wykonywanie konwojów na obszarze terytorialnego zasięgu działania Komendanta Powiatowego Policji w Polkowicach oraz współdziałanie z komendami powiatowymi Policji i Komendą Wojewódzka Policji we Wrocławiu w zakresie realizacji konwojów;
  • koordynowanie, nadzór i kontrola działań w zakresie organizacji i pełnienia służby przez policjantów służby prewencyjnej;
  • koordynowanie, nadzór i kontrola wykonywania zadań w zakresie organizacji i pełnienia służby w konwojach, pomieszczeniach dla osób zatrzymanych;
  • koordynowanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi;
  • współdziałanie z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, organami administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości;
  • planowaniei organizowanie działań w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych, przygotowanie policjantów KPP w Polkowicachdo wykonywania zadań w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego, konstytucyjnie określonych stanów nadzwyczajnych w państwie oraz bieżące współdziałanie z innymi podmiotami systemu obronnego państwa;
  • zapewnienie wykonywania zadań dotyczących ochrony danych osobowych.

realizowanie zadań służby wspomagającej przez:

  • zapewnianie pomocy prawnej komendantowi powiatowemu Policji;
  • prowadzenie spraw osobowych policjantów i pracowników oraz ich szkolenia i doskonalenia zawodowego;
  • opracowywanie projektów decyzji administracyjnych komendanta powiatowego Policji, a także innych rozstrzygnięć w sprawach określonych odrębnymi przepisami;
  • doskonalenie struktury organizacyjnej komendy powiatowej Policji i podległych jednostekw celu zwiększenia efektywności ich działania;
  • realizacja zadańwynikających z przepisów prawa finansowego - stosownie do posiadanych uprawnień środków budżetu państwa;
  • obsługę finansowo-księgową w zakresie działania komendy powiatowej Policji;
  • prowadzenie gospodarki transportowej, kwatermistrzowskiej, mieszkaniowej, a także realizowanie zadań w dziedzinie spraw socjalnychw zakresie uprawnień komendanta powiatowego Policji;
  • eksploatowanie i techniczne utrzymywanie systemów łączności i informatyki, wykorzystywanych w Komedzie Powiatowej Policji w Polkowicach;
  • gromadzenie, opracowywanie i zabezpieczanie zasobów archiwalnych komendy powiatowej Policji oraz udzielanie pomocy w tym zakresie podległym jednostkom Policji;
  • zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej;
  • informowanie opinii publicznej, za pośrednictwem środków masowego przekazu, o zamierzeniach i działaniach Policji na terenie powiatu;
  • zapewnianie obsługi prasowej oraz organizowanie kontaktów komendanta powiatowego Policji z mediami;
  • wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, koordynowanie problematyki medycyny pracy oraz nadzór w tych zakresach;
  • przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.

Metryczka

Data publikacji : 20.03.2009
Data modyfikacji : 20.12.2021
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Polkowicach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Pani Marta Kowal - starszy inspektor Zespołu Kadr i Szkolenia KPP w Polkowicach
Osoba udostępniająca informację:
nadkom. Robert Strug Jednoosobowe Stanowisko ds. Postępowań Administracyjnych
Osoba modyfikująca informację:
Przemysław Rybikowski
do góry